Informaticaweb
It's Learning
Onedrive
PO K.I.
Rooster
Kadaza
Magister

Opdracht


We maken in de klas groepen van 2 personen. Elke groep gaat digitaal lesmateriaal maken met behulp van PowerPoint aan de hand van een wetenschappelijk artikel over een toepassing van kunstmatige intelligentie. Het lesmateriaal moet in de vorm van een digitaal boek gemaakt worden. In Powerpoint is het ontwerp dusdanig dat het eerder lijkt op een webpagina. Je gaat PowerPoint dus gebruiken op een heel andere manier dan dat je gewend bent. Het lesmateriaal moet geschikt zijn voor jullie medeleerlingen. Voor hen moet het verreikend zijn en dieper dan in module I op de onderwerpen ingaan.
Zowel de samenstelling van je groep en het artikel moeten door de docent worden goedgekeurd.

Het digitaal lesmateriaal moet goed opgebouwd worden. Zorg voor een duidelijk lijn in het verhaal die recht doet aan het gekozen artikel. Maak gebruik van een duidelijk menu en zorg dat er kan worden doorgelinkt naar verschillende toepasselijke voorbeelden. Zoek ook naar zoveel mogelijk ondersteunend materiaal wat iets kan toevoegen aan het lesmateriaal. Denk daarbij bijvoorbeeld aan programma's, beeldmateriaal of simulaties die de verschillende zaken van het onderwerp kunnen verduidelijken.
Afhankelijk van het onderwerp is een praktische oefening of toets voor je medeleerlingen ook één van de mogelijkheden.



Jullie werk moet in elk geval resulteren in een duidelijke en overzichtelijke (boek)presentatie die ook als naslagwerk kan dienen. Het aantal woorden in deze PowerPoint moet minimaal 4000 bedragen. De tekst mag uit het gekozen krantenartikel komen met aanvullingen en toelichtingen die in jullie eigen woorden worden geschreven. Voor een uniforme opmaak van jullie PowerPoint moet je gebruik maken van een diamodel. Er moet daarin worden gezorgd voor het keuzemenu met hyperlinks. Doorlinken naar materiaal op buiten PowerPoint om behoord uiteraard ook tot de toegestane mogelijkheden. Denk maar aan een directe link naar websites voor extra informatie over het betreffende onderwerp. Zo moet er ook een begrippenlijst aanwezig zijn, waar je direct vanaf een vreemd woord op een willekeurige pagina naar door kunt linken. Uiteraard moet er weer direct een link terug gemaakt worden naar de plaats waar de lezer gebleven was.

De inhoud van de les moet begrijpelijk zijn voor mensen die niet in het onderwerp thuis zijn.

Ieder lid van de groepspeelt een evenredige actieve rol bij het tot stand komen van het product.