Informaticaweb
It's Learning
Onedrive
PO Database
Rooster
Kadaza
Magister

Beoordeling

Alle leerlingen uit één groep worden in principe beoordeeld met hetzelfde cijfer. Mochten er echter duidelijke aanwijzingen zijn dat een leerling geen gelijkwaardige bijdrage heeft geleverd bij deze opdracht in vergelijking met de andere leerlingen uit de groep, dan kan zijn cijfer afwijken.
Het behaalde cijfer heeft een wegingsfactor volgens het PTA. Bij de beoordeling wordt in belangrijke mate rekening gehouden met je eigen creativiteit. De uitwerking van je opdracht moet van een behoorlijk niveau zijn beantwoorden aan de eisen van de opdracht. Je moet de verschillende vaardigheden die je geleerd hebt in de lessen over Access functioneel hebben toegepast in het ontwerp. Niet alleen het eindresultaat maar ook de werkwijze tijdens het ontwikkelproces waarin het databaseprogramma tot stand gekomen is, is van belang bij de beoordeling. Je werkzaamheden zullen je evenredig met de tijd moeten verdelen.
Volgens de norm betekent het dat wanneer je aan die eisen voldoet je pas een voldoende hebt verdient. Dit is de basiskennis waaraan iedereen moet voldoen.

Tijdens het maken van de praktische opdracht is het de bedoeling dat alle leerlingen al doende aanvullende kennis vergaren. Je kunt daarmee het product perfectioneren met bijvoorbeeld extra gebruikersvriendelijkheid en geavanceerdere functies. Hiermee kunnen jullie dus jullie cijfer verder verhogen.

De ingeleverde weekversies van je database en het juist invullen van de logboeken zijn dus heel belangrijk. Een groter deel van de werkzaamheden pas uitvoeren kort voor de inlevertijd lijdt ongeacht de kwaliteit van het product tot een onvoldoende beoordeling.
Plan van aanpak, logboeken, reflectie en It's Learning spelen hierbij een zeer belangrijke rol. De uiterlijke verzorging en originaliteit van de interface van het programma wegen ook mee.